Munkahelyi tapasztalatok - viták


Sokszor látok munkahelyi környezetben olyan szituációt, amikor a "közös ellenfél" pl. ügyfél, alvállalkozó, partner helyett -  akivel valójában konfliktusunk van -, a kollégák egymás ellen fordulnak, egymást "cseszegetik", provokálják.



Ilyenkor azt gondolom, hogy a résztvevőknek meg kell állni egy pillanatra, észrevenni  a szituációt és kicsit kívülről megnézni. Akkor észrevennék, hogy mit csinálnak és ráismerhetnek, hogy valójában kivel, mivel van problémájuk. Ezután pedig már nem egymás ellen, hanem együtt fellépve kellene a valódi "ellenfél" felé fordulni és a konfliktust megoldani.

Persze az is megoldás, hogy az ilyen szituációkat akár utólag egy coach-al együtt közössen megbeszéljük csoportosan, és megnézzük, hogy lehetett volna máshogy kezelni, hogy legközelebb már úgy csináljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az Ember a szervezeti változások Tükrében

Külső, belső rendrakás 1. rész

Három jelen-tudatosítás dolog, amit akkor csinálj ha hazaérsz a munkából