Humán interfész

Egyszer egy régi informatikai projektben egy már akkor is nyugdíjaskorú kollégámtól hallottam azt a kifejezést, hogy SZERVEZÉSI INTERFÉSZ.
Ez azt jelenti,hogy ha két rendszer között nem sikerült informatikai adatkapcsolatot létesíteni valami miatt, akkor megteheti azt egy ember is. Tipikusan ilyen, egyik rendszerből lekérdez egy riportot és a másikba begépeli, vagy ennek továbbfejlesztett verziójában a riportot lementi és valahogy a másikban betölti de kézzel:-)

De ez a rövid IT-s duma csak egy kis bevezető volt, mai élményeimhez:
ugyanis a mai napon - saját elnevezésemmel élve -a Humán interfész szerepét töltöttem be kollégáim között.

Egymással különböző háttér okok miatt szót nem értő, vagy érteni nem akaró emberek között közvetítettem. Szó szerint, egyik irodából a másikba vittem az információt, a felvetést és a választ. Persze azért próbáltam hozzátenni valamit, de leginkább csak a két álláspont puhítása, a kifejezések finomítása volt fontos és a sok sallang közül a lényeg kihámozása.

Egy nagyobb szervezetnél, multinál ennek egyik formája a végeérhetetlen emailezés.
Megfigyeltem, hogy ráadásul írásban, emailben sokkal többet megengednek maguknak az emberek, konfrontatívabbak, sokszor nem olvassák el amit a másik ír, vagy csak egy részét és arra válaszolnak és persze általában mindenki másról beszél.

Mi a megoldása? Kezelése ennek? 
Jó kérdés, megint csak oda tudok visszatérni, hogy értő figyelem, azaz hallgassuk meg mit mond a másik, és próbáljuk meg meg is érteni. Sokszor talán már meghallgatjuk (nem vágunk a szavába), de nem értelmezzük, vagy azt hisszük értjük, pedig valójában azt értjük meg belőle, amit mi gondolunk. Egy visszakérdezés ilyenkor sokat segít.

Én csak ennyit tettem humán interfészként. Meghallgattam az egyiket, visszakérdeztem jól értem-e, ha nem újra meghallgattam és amikor már úgy láttam értem mire gondolt, összefoglaltam. Ha leokézta menten a másik félhez és ugyanezt tettem.

Így sikerült egy konkrét feladatot megoldanunk.
Kettő helyett három emberrel 1 óra alatt.....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az Ember a szervezeti változások Tükrében

Külső, belső rendrakás 1. rész

Három jelen-tudatosítás dolog, amit akkor csinálj ha hazaérsz a munkából